Op woensdag 26 januari vond het school basketbaltoernooi voor kinderen uit groep 7 en 8 plaats. Na 2 jaar, konden we eindelijk weer eens deelnemen aan een schooltoernooi. Job, Guus, Adam, Ashraf, Ilyas en Christian uit groep 8 en Ben en Isa uit groep 7 deden namens Waterland mee.

Het toernooi werd voor onze school gehouden in sporthal Overbosch. Dit betekende dat we vanuit school bijna direct naar de hal moesten, want om 13.30 uur begon onze eerste wedstrijd al.

Enthousiast werd geprobeerd de bal, tijdens de eerste wedstrijd, in de basket te krijgen. Tien keer stuiterde de bal op de ring, maar hij wilde er maar niet in. Vooraf werd door een enkeling van ons nog geroepen dat meisjes niet konden basketballen, maar nota bene het enige meisje dat bij de tegenstander meedeed, wist tot twee keer toe te scoren.
Na een kleine teleurstelling mochten we vrij snel weer aantreden voor ons tweede duel. Helaas ging deze met dezelfde cijfers verloren, terwijl ons spel echt wel beter was.

Dan maar proberen om in ieder geval in de derde wedstrijd te scoren, want dat was ons nog niet gelukt. Na een mooie dribbel wist Ashraf de gelijkmaker op het scorebord te brengen en waren we eindelijk van de nul af. Helaas verloren we toch nog in de laatste minuut.
Ondanks drie verliespartijen mogen we toch wel trots op onszelf zijn. We hebben goed samen gespeeld, hebben als leeuwen gevochten en ook nog een leuke middag gehad. Wat wil je nog meer.