Ziek melden

Wanneer uw kind ziek is, verwachten wij dat u dit op dezelfde dag vóór 8.30 uur aan ons doorgeeft door middel van een bericht via Social Schools. Gebruik hiervoor de absentie module van Social Schools. De app van Social Schools is makkelijk te installeren op uw telefoon.

Dit geldt ook voor elke andere vorm van geoorloofd verzuim (denk naast ziekte ook aan bezoek dokter, tandarts, enz.).

In geval van kinderziekten en/of besmettelijke ziekten, verzoeken wij u dit te melden aan de leerkracht of directie.

Als uw kind niet op school is en wij na 8.45 uur nog geen bericht hebben ontvangen, nemen wij telefonisch contact met u op. Op deze manier weten we zeker dat er geen vervelende dingen zijn gebeurd met u en uw kind onderweg naar school.

Ziek tijdens school

Het kan voorkomen dat uw kind gezond naar school komt en tijdens schooluren ziek wordt, zich verwondt of iets van dien aard. In zo’n geval zal de leerkracht/directie altijd direct contact met u opnemen of met de door u aangewezen persoon.

De school maakt op deze moment gebruik van de gegevens in Social Schools. Het is daarom belangrijk dat u uw contactgegevens en een noodnummer in Social Schools registreert. Zie hiervoor ook op de pagina communicatie met ouders.