Social schools

Een goede samenwerking tussen ouders en school is van het grootste belang. Voor de communicatie met ouders maken we gebruik van het communicatie platform: Social Schools. U krijgt wekelijks een memo van de leerkrachten over de gebeurtenissen in de groep. Via ‘het gesprek’ kan de leerkracht u een apart bericht sturen en u kunt op dezelfde manier de leerkracht een bericht sturen.

Portfoliogesprekken

Drie keer per jaar is er een gesprek met de leerkracht. Een startgesprek aan het begin van het schooljaar en twee portfoliogesprekken in november en maart. De inschrijving voor het gesprek gaat via Social Schools.

Contactgegevens in geval van ziekte

De leerkrachten gebruiken Social Schools om uw contactgegevens op te zoeken in geval uw kind tijdens de schooldag ziek wordt, zich verwondt of iets van dien aard. Het daarom van belang dat u als ouder uw persoonlijke gegevens registreert en bijhoudt in Social Schools. Op deze manier kunnen wij snel contact met u opnemen.

Registreren en inloggen op Social Schools

Om u te registreren op Social Schools heeft een een code van uw kind nodig. Deze kunt u opvragen bij de administratie.
Op de website Social Schools kunt u vervolgens een account aanmaken en uw zoon/dochter aan dit account koppelen met de koppelcode.
Wij kunnen u ook per e-mail een uitnodiging sturen om een account aan te maken bij Social Schools.

Verder heeft Social Schools zowel een Apple, Android als Windows app ontwikkeld die ouders kunnen gebruiken.

Hulp

Social Schools heeft een uitgebreide support pagina voor vragen of bij een probleem.
Klik: Zendesk Social Schools om naar de support pagina van Social Schools te gaan.

Uiteraard mag u in het geval van vragen natuurlijk ook altijd even binnenlopen bij de administratie van onze school, wij helpen u graag verder.

Waterlandjournaal

Elke maand krijgt u via Social School het Waterlandjournaal. Hierin kunt u de laatste informatie lezen over de school. U leest wat de MR of OR doet en welke activiteiten er plaatsvinden.

In het Waterlandjournaal staan ook de belangrijke data voor de komende maand beschreven.

Koffieochtend

Elke eerste woensdag van de maand is er een koffieochtend voor ouders. U kunt in onze teamkamer onder het genot van een kopje koffie of thee gezellig bijpraten met andere ouders. Elke keer wordt er een partner van de school voorgesteld, zodat u als ouder ook weet wie er allemaal in de school rondlopen. U kunt hierbij denken aan onze dalton coördinator, de bibliotheek, de schoolmaatschappelijk werkster of de kinderopvang.