Het nieuwe schooljaar is van start gegaan. Vanuit heel Leidschenveen en daarbuiten zijn alle kinderen en hun ouders deze week weer naar school gekomen. Vanuit veel vakantiebestemmingen hebben we deze zomer speciale briefkaartjes ontvangen. Zo is een mooi Waterland overzicht van zonnige en leuke vakantiebestemmingen ontstaan.

Met hoge verwachtingen ging de opening van het schooljaar gepaard met een fraaie groepsfoto. Niet zomaar, door middel van een fotograaf, maar met behulp van een drone. Dat leverde een mooie resultaat op. Na de opening liepen alle leerlingen met hun leerkracht de school in. Ook de aanwezige ouders konden zo een kijkje nemen in het nieuwe klaslokaal van de kinderen. In iedere groep zijn de leerkrachten druk bezig geweest om het lokaal mooi in te richten en de lessen voor te bereiden. De komende periode staan onze Daltonkernwaarden weer volop centraal. Voor iedereen geldt dat na de vakantie de batterij is opgeladen en de focus komt weer te liggen op samenwerken, zelf plannen maken en doelen stellen. Ook dit schooljaar werken we met projecten; met thema’s als ‘Op reis’, ‘Planten en dieren’, maar ook ‘Mediawijsheid’ zal er weer een hoop leerplezier worden aangewakkerd. Heeft u interesse in onze school? Kom dan vooral langs tijdens een van onze kennismakingsochtenden;  de eerste is al op 1 november as. Aanmelden voor deze ochtend kan via directie@obswaterland.nl Groeten uit Leidschenveen en graag tot ziens op Daltonbasisschool Waterland!