Tijdens het project beroepen was er een vacature voor ICT-expertleerlingen bij ons op school.
Een aantal leerlingen hebben toen gereageerd met een geweldige sollicitatiebrief.
Vandaag was het eindelijk zover, de sollicitatiegesprekken. We hebben in groepjes van drie tot vier leerlingen gesproken over wat er belangrijk is bij programmeren en waar je op moet letten wanneer je kinderen iets gaat uitleggen. Ook hebben we gesproken over het green screen en hoe en waar je documenten kunt opslaan.  Wat geweldig om te horen hoeveel de leerlingen hierover kunnen vertellen en hoe gemotiveerd ze zijn.
Uiteindelijk hebben vandaag 12 leerlingen een certificaat tot ICT-expert leerling ontvangen.
De komende weken gaan we deze leerlingen verder “opleiden” en “inwerken”.
Daarna gaan ze met leerlingen aan de slag met bijvoorbeeld programmeren met de Beebot of foto’s maken met het green screen.