Vandaag zijn we op school gestart met het eerste project van het schooljaar: Beroepen. De opening werd door middel van een toneelstukje door diverse leerkrachten gedaan. In het toneelstuk kwamen verschillende beroepen naar voren. Het project loopt tot en met vrijdag 5 november. Tijdens dit project zullen de kinderen van de groepen 1 t/m 8 kennismaken met allerlei verschillende beroepen. Zij zullen zelf op onderzoek uitgaan en deelnemen aan diverse activiteiten.

Deze week krijgen de leerlingen een praatkaart (groep 1 t/m 6) of interviewvragen (groep 7 en 8) mee naar huis. Wilt u deze vragen met uw kind(eren) bespreken? In de klas gaan de kinderen dan tijdens het project met elkaar in gesprek over de beroepen van hun ouders. Het kan zijn dat u vervolgens wordt uitgenodigd om (als u dat wilt) over uw beroep te vertellen!

De projectweken vallen samen met de Kinderboekenweek (6 t/m 17 oktober). Het thema van de Kinderboekenweek is dit jaar ‘Worden wat je wil’ en gaat dus heel goed samen met het project.

Gedurende de projectweken zullen we regelmatig laten zien waar we aan werken. Dat doen we in de memo’s van de leerkrachten, in het Waterlandjournaal en via onze social mediakanalen.

Wij wensen alle kinderen heel veel leerplezier!