Terwijl de meeste mensen gisteren vanwege het weer binnen zaten, deden 9 jongens van groep 8 mee met het voetbaltoernooi dat elk jaar door de gemeente voor alle basisscholen uit Den Haag wordt georganiseerd.
Vanuit school was het om 12.30 uur racen naar VV Haagse Hout, waar onze school al om 13.15 uur hun eerste wedstrijd speelde. Deze wedstrijd werd met 2-1 gewonnen, mede door een geweldige slalom van Oryan, die daarna de bal aflegde op Lucas, die hem mooi  inschoot.

Ondertussen was het al aardig gaan het regenen, waar vooral de ouders en de meester last van hadden. De leerlingen voetbalden vrolijk verder. De tweede wedstrijd hebben we het niet lang over, want deze werd kansloos met 4-0 verloren. Ondanks het verlies zat de sfeer er nog goed in en werd er erg sportief gespeeld.
De laatste wedstrijd van de poule leken we met 1-0 te verliezen, maar 5 tellen voordat er afgefloten werd scoorden we nog via een mooie counter.

Inmiddels viel de regen met bakken uit de lucht en waren de leerlingenzeiknat geworden. Tijd om in de kantine even op te warmen. In de eerste ronde waren we derde in de poule geworden en hierdoor speelden we nog 2 wedstrijden tegen de nummers 3 van de andere poules. Althans, dat was de bedoeling. Na de eerste wedstrijd, die we met 1-1 gelijk speelden, besloot de organisatie dat het goed was zo. We hoefden niet meer verder te spelen. De velden waren te drassig, de leerlingen waren te nat en de ouders hadden het te koud.
Desondanks heeft iedereen een leuk toernooi gehad, waarbij er onderling enorm veel lol is gemaakt en we sportief gespeeld hebben.