Waterland journaal 12

Beste ouder(s)/verzorger(s)

In dit Waterland journaal staan de volgende onderwerpen voor u klaar:

• De formatie voor schooljaar 2023-2024

• Administratie   Mirjam Vieveen
  • Conciërge    Raymond Kop
  • Directeur    Wendy Sark

* juf Kim zal vanaf januari een wereldreis maken voor een aantal maanden. Juf Rachella en juf Femke zullen samen met juf Kim de groep opstarten en deze vanaf januari overnemen.

Ondersteuning binnen onze school.

Juf Natasja zal ondersteunen bij groep 3.

Juf Stéphanie en juf Daphne ondersteunen bij groep 1/2

Meester Tjeerd bij groep 5

Juf Rachella bij groep 6 en 7

Daltonstudenten groep 1 t/m 8

U mist op deze formatie Brenda Boon en Sandra Arkensteijn.

Brenda gaat verhuizen naar een ander gedeelte van het land. De reistijd wordt hierdoor te lang. Sandra gaat een nieuwe uitdaging aan op een school in Zoetermeer. Hieronder nemen zij persoonlijk afscheid van u.

Beste ouders,

Met een bezwaard gevoel wil ik jullie vertellen dat ik dit jaar afscheid neem van Waterland. Toen ik 3 jaar geleden met open armen werd ontvangen, was het absoluut niet mijn bedoeling om slechts een paar jaar te blijven. Ik heb, zoals ik verwachtte, vele mooie momenten beleefd en altijd een prettig contact met jullie gehad. Toch lopen dingen niet altijd zoals je in gedachten hebt en verhuis ik binnenkort alweer. Ik wil jullie heel graag bedanken voor alle fijne momenten en lieve gebaren die ik mocht ontvangen. Ik wens jullie het beste!

Vriendelijke groetjes,

Brenda

Beste ouders en kinderen, Na 5 jaar met veel plezier op Waterland gewerkt te hebben ga ik jullie volgend schooljaar verlaten. Dit doe ik met een dubbel gevoel, want ik heb hier een hele fijne tijd gehad en ik ga de kinderen, de ouders, het daltononderwijs en natuurlijk mijn collega’s zeker missen. Als zij-instromer ben ik na het afronden van de Pabo opleiding bij Waterland aan de slag gegaan en heb ik de kansen en het vertrouwen gekregen om mij te ontwikkelen tot de leerkracht die ik nu ben. Hier ben ik heel dankbaar voor. Toch heb ik voor mijzelf besloten dat het tijd is om een nieuwe stap te zetten in onderwijsland. Na de zomervakantie ga ik aan de slag op een reguliere basisschool in Zoetermeer (mijn woonplaats) om daar weer nieuwe ervaring op te doen. Voor mij dus weer een nieuwe leerzame periode waar ik veel zin in heb. Ik wil de ouders en kinderen die bij mij in de klas hebben gezeten bedanken voor het vertrouwen in mij als leerkracht. Ik heb veel plezier met de kinderen beleefd en ik zeg in de komende dagen graag nog persoonlijk gedag tegen jullie.  Ik wens jullie allemaal een hele fijne zomer en misschien tot ziens! Met vriendelijke groet,Sandra

Vrije dagen en vakanties 2023-2024

Vakantie

Herfstvakantie 16-10-2023 t/m 20-10-2023

Kerstvakantie 25-12-2023 t/m 5-1-2024

Voorjaarsvakantie  19-2-2024 t/m 23-2-2024

Meivakantie 29-4-2024 t/m 10-5-2024

Zomervakantie 13-7-2024 t/m 25-8-2024

Vrije dagen

Maandag 18 september   Studiedag

Dinsdag 19 september    Prinsjesdag

Maandag 26 februari      Studiedag

Woensdag 20 maart       Studiedag

Vrijdag 29 maart             Goede Vrijdag

Maandag  1 april            Tweede Paasdag

Maandag 20 mei           Tweede Pinksterdag

Vrijdag   7 juni               Studiemiddag vanaf 12 uur vrij

Maandag 1 juli             Studiedag

Vrijdag   12 juli             Vrij

Wenochtend en laatste schooldag

Woensdag 5 juli zal groep 8 de school uitspringen! Vanaf ongeveer 11.15 uur tot 12.15 uur zullen de andere groepen gaan wennen bij hun nieuwe juf of meester.

Donderdag 6 juli is de laatste schooldag voor de zomervakantie. Op deze dag krijgen de groepen 3 t/m 7 een survival activiteit aangeboden vanuit de ouderbijdrage. Groep 1/2 gaat verschillende spelletjes spelen op het plein.

Wilt u samen met ons aftellen tot de zomervakantie? Dan kunt u op het schoolplein rond 14.20 uur verzamelen bij de hoofdingang.

Vanuit de MR

Het schooljaar is bijna afgelopen, ook voor de MR. Dit jaar zijn we gestart met drie nieuwe ouders: Zakaria Aoujil, Thomas van der Sanden en Lex Wijker.  Naast Thom van de Zalm vertegenwoordigen zij de ouders. Vanuit het team neemt Ruben Houtepen na vijf jaar afscheid van de MR. Daphne Wolters neemt naast Luca van Geest en Karen Gunst plaats in de MR.

Afgelopen vergadering was de laatste vergadering van dit schooljaar. We hebben het schooljaar goedgekeurd en het jaarplan voor komend schooljaar besproken. De data van onze vergaderingen evenals de agenda’s en notulen kunt u vinden op onze website. Met vriendelijke groet, namens de MR,

Karen Gunst

Koffieochtend en agenda Social Schools

Bedankt voor de enthousiaste reacties over de koffieochtend!

In de agenda van Social Schools zullen 8 woensdagen staan waarop we de koffieochtenden houden. Het is steeds de eerste woensdag van de maand, maar niet elke maand.

De eerste koffieochtend is gepland op woensdag 5 oktober van 8.30 tot 9.00 uur. Zie ik u dan?

In de laatste week van de zomervakantie zullen we de agenda in Social Schools vullen met alle activiteiten en bijzonderheden.

Een hele bijzondere gebeurtenis is wel dat Daltonbasisschool Waterland 25 jaar bestaat! Dit zullen we vieren door een feestweek te organiseren. U hoort hier volgend schooljaar meer over.

Portfolio

Op vrijdag 30 juni krijgen de leerlingen van groep 1 t/m 7 hun portfolio mee naar huis. Groep 8 krijgt deze maandag 3 juli mee.

Dit portfolio is een map waarbij de leerlingen zelf voor een groot deel bepalen wat zij van hun leerjaar erin willen hebben. Het is niet de bedoeling dat er nog extra werkjes vanuit huis in worden gestopt. De map wordt dan te vol. Na de zomervakantie mag de map weer mee naar school. We bewaren hem op school, zodat uw zoon of dochter gedurende het jaar de map kan aanvullen.

Ik wens u en alle kinderen alvast namens het team een fijne vakantie!

We zien elkaar op maandag 21 augustus!

Met vriendelijke groet,

Wendy Sark